מטרת מחקר זה היא לפתח מדד חדשני להערכת פונקציות האזנה למוזיקה, מהימן מבחינה פסיכומטרית ומתאים למחקרים המבוססים על תוצאות האזנה ורווחה מוזיקלית. ציון תכונת האזנה מותאמת למוזיקה הוא מדד מתאים לתוצאות חיפוש המבוססות על תכונות האזנה למוזיקה. יחד עם זאת, המגוון הרחב של הגורמים שחולצו ותוקפו במחקר זה מבוסס על מדידות קיימות ומאפשר מחקר נרחב יותר על הפונקציות האדפטיביות של האזנה למוזיקה. זה מאפשר לחוקרים לבדוק את ההשערה שקבלת פונקציית האזנה מותאמת למוזיקה קשורה למעשה לתוצאה אדפטיבית, כגון שיפור או שמירה על רווחה.

למרות ששימשו מספר נהלי הערכה עצמית להערכת הסתגלות

למיטב ידיעתנו, לא יושמה בעבר גישה פסיכומטרית להערכה עצמית כדי לקבוע היבטים של יכולת הסתגלות נתפסת וחשיבותם היחסית. לכן, מטרתנו הייתה לבדוק את תקפות המבנה ומהימנות של סדרה של סולמות שנועדו למדוד פרמטרים של יכולת הסתגלות שזוהו בעבר בספרות וחשיבותם היחסית בהשפעה על יכולת הסתגלות נתפסת. המטרה העיקרית שלנו, תוך שימוש בגישה פסיכומטרית, הייתה לזהות מבנים שהם מדדי כושר תקפים ומהימנים עבור מדגם של בעלי קרקע בנוף החקלאי האוסטרלי. זהו המחקר הראשון המוכר לנו שבחן יכולות הסתגלות תוך שימוש בגישה פסיכומטרית לדיווח עצמי כדי לזהות היבטים של יכולת הסתגלות וחשיבותם היחסית.

איננו מודעים למחקרים שהשתמשו בפסיכומטרי

כדי לקבוע סטטיסטית פרמטרים של יכולת הסתגלות ולאמת תכנונים. בדיקות פסיכולוגיות מספקות אמינות ואובייקטיביות מדעית לתהליך הגיוס, שאם לא כן, עשוי להיראות כסובייקטיבי ביותר. במהלך תהליך הגיוס או המיון, סביר שתתקלו במבחנים פסיכומטריים, ומבחנים פסיכומטריים בקריירה נועדו לספק למעסיקים דרך אמינה לבחור את המועמדים או המועמדים המתאימים ביותר לקידום. בדיקה פסיכולוגית נתפסת כמדד אובייקטיבי למידת התאמת כישוריו של המועמד למאפייני הכשירות של התפקיד הרלוונטי.

בדיקה פסיכולוגית משמשת לעתים רחוקות לבד והיא רק אחת מהשיטות שבהן משתמשים מעסיקים בתהליך המיון

כל הבדיקות הללו שימושיות מכיוון שהן גם אמינות וגם תקפות, שני גורמים שהופכים את הבדיקות למדוייקות. תרגום מבחנים פסיכומטריים מצריך תרגומים איכותיים מספקי שירותי שפה מנוסים כדי להבטיח את הרמה הגבוהה ביותר של שקילות לשונית, תרבותית ותפקודית. עם זאת, תפקידה של הפסיכומטרי מתרחב ומתייחס לסוגיות מקומיות של כלי הסתגלות כאשר מבחנים מותאמים לשפות ו/או תרבויות שונות.

לכן

זהו איום על תקפותן של מבחנים המותאמים לשימוש בתרבויות חדשות. בנוסף, מפתחי בדיקות צריכים לא רק להתמקד בהתאמת הבדיקה עצמה, אלא גם להיות מודעים לאתגרים של יישום הבדיקה בהקשר חדש. הגיוס והמבחנים הפסיכומטריים חייבים להתאים את עצמם לאתגרי התקופה שלאחר ה-COVID. עם הביקוש הגובר והצורך במבחנים פסיכולוגיים על פני תרבויות ומדינות, יש הרבה יותר התמקדות בחלק מהנושאים הכרוכים בפיתוח או התאמת מבחנים לשימוש בהקשרים ובמצבים שעשויים להיות שונים מאלו שלשמם תוכנן המבחן. .

השימוש הנרחב בהערכות פסיכומטריות והזמן הדרוש לעריכת מבחנים פסיכומטריים מקיפים עורר מחקר משמעותי לפיתוח נהלי מבחן פסיכומטרי שיספקו הערכה מדויקת ויעילה של הפרמטרים המעניינים

מבחנים פסיכומטריים בסביבת היי-טק, מבחנים פסיכולוגיים אדפטיביים, מבחני מיומנויות חברתיות ורגשיות ומבחני פרופיל הפכו לרב לאומיים, מה שמגביר את הצורך בתרגום והתאמה למספר שפות. מנהלים רבים מכירים כיום בכך שמבחנים פסיכומטריים מספקים מידע נוסף על מיומנויות, כגון חשיבה כמותית, המשלימה נתונים מבוססי מיומנויות.

ההנחיות של מועצת המבחנים הבינלאומית לתרגום והתאמה למבחנים הם האור המנחה שלנו

ועשרים שנות הניסיון שלנו בתרגום מבחנים הביא לבסיס ידע נרחב של מאפייני שפה הידועים כמנחים או משפיעים על מאפייני הניתוח הפסיכומטרי של פריטי המבחן . בסיס ידע זה הוא לב ליבו של שירותי אבטחת איכות השפה שאנו מספקים לארגונים לניהול כישרונות לפני, במהלך ואחרי תרגום מבחן.

שני הכלים העיקריים למדידת תכונות אישיות הם מבחנים אובייקטיביים ומדדים השלכתיים

המטרה העיקרית של המחקר הראשון הייתה להעריך פרמטרים פסיכומטריים של הגרסה הראשונה של מבחן האפליה המנגינת ההסתגלותית. עם זאת, מחקרים נערכו תחילה כדי לבדוק את הגרסה הראשונה של מבחן האפליה המנגינת האדפטיבית.

בעיה זו נפתרה עם שילוב של איסוף נתונים אמפיריים ומידול נתונים. מחקר זה גם סיפק הזדמנות לחקור את ההיתכנות של מבחן ההבחנה המלודית האדפטיבית המוצעת.

בנוסף

מחקר הסימולציה הראה ששני המבחנים האדפטיביים עוברים במידה רבה את מבחן גרסה 1 הלא אדפטיבית, מה שמצביע על כך שלבדיקות אדפטיביות יש תרומה חשובה לאמינות הבדיקה. בינתיים, המבחן האדפטיבי של גרסה 1 עבר את המבחן הלא אדפטיבי של גרסה 1 עם מתאם של r=0.70 (לעומת r=0.63) עבור 10 פריטים ו-r=0.81 (לעומת r=0.73) עבור 20 פריטים. . . לא היה הבדל בדיוק ובאמינות אומדן השיפוע עקב רמת היעד למעקב הסתגלות והיו הבדלים קטנים בלבד עקב ההליך הפסיכופיזי.

הערכות שיפוע של תכונות פסיכומטריות התקבלו מנתוני מבחן בסימולציה של עקבות אדפטיביות והשוו עם המאפיינים האמיתיים של התכונות המשמשות ליצירת העקבות

נתונים אמפיריים נאספו באותו הליך כמו במחקר 3, אלא שהציעו למשתתפים מבחן הסתגלותי ולא מבחן לא אדפטיבי, ושאף אחד מהמשתתפים לא קיבל משוב על ביצועיהם. תת-קבוצה אקראית של 95 חולים נקשרו לבדיקת HCCQ לאחר שבועיים [18].

בדיקה ראשונית של גרסת HCCQ בוצעה על 55 חולי PCI לפני השימוש במכשיר הסופי המותאם אישית במחקר העוקבה הראשי

בעקבות תהליך התרגום וההסתגלות, המאפיינים הפסיכומטריים ושווי המדידה של המכשיר הוערכו. אורז. 6. מהימנות כפונקציה של משך המבחן, קבוצת המדגם וגרסת המבחן, מוערכת על ידי (א) סטיית תקן ממוצעת של ציוני מיומנויות ו-(ב) מתאם פירסון בין מיומנויות נתפסות לכישורים בפועל (ניסויי סימולציה).

סדרה של סימולציות ממוחשבות בוצעה

כדי להעריך את המהימנות והדיוק של פונקציות פסיכומטריות הנגזרות מנתונים שנאספו במהלך מעקב אדפטיבי מעלה-מטה. ציונים הנגזרים מתורת המבחנים הקלאסית אינם בעלי מאפיין זה ועליהם להעריך כישורים בפועל (לא כישורים בהשוואה לנבחנים אחרים) על ידי השוואת ציונים לאלו של אוכלוסייה "רגילה" שנבחרה באקראי. למעשה, כל המדידות הנגזרות מתורת המבחנים הקלאסית תלויות במדגם הנבדק, בעוד שמדידות הנגזרות מתורת התגובה היסודית אינן, באופן עקרוני, בלתי תלויות בה. הערכות שיפוע פונקציות פסיכומטריות התקבלו מנתוני ניסוי במסלולי הסתגלות מדומים והשוו לתכונות אמיתיות של התכונות ששימשו ליצירת המסלולים.

לעוד פרטים נוספים על פסיכומטרי עם תנאים מותאמים והקלות בפסיכומטרי ניתן לגשת לאתר mtml.co.il

דילוג לתוכן